Monday, June 22, 2009

PERPADUAN DALAM GERAKAN ISLAM - CORAK POLITIK MASA DEPAN

Ramai berasa lega dan tenteram dengan ungkapan para pemimpin pakatan bahawa mereka setia memelihara keutuhan Pakatan Rakyat di kalangan 3 parti poltik tanah air. Keputusan ini adalah yang terbaik, kerana kewujudan Pakatan Rakyat pun adalah untuk memperjuangkan poltik baru warga negara Malaysia menjelang mellenium baru ini. Poltik 'ala-penjajahan hendaklah ditamatkan segera sempena meraikan 51 tahun MERDEKA dari kongkongan penjajah British. Jiwa hamba kepada tuan tanah jajahan perlu ditukarkan kepada jiwa hamba kepada ALLAH SWT dan beraspirasikan kebenaran ilmu pengetahuan dan melihat hakikat dari dekat dan praktikal. Inilah bentuk politik yang telus, amanah, jujur, cerdik, bertanggung jawab dan berwawasan patriotik untuk bumi ini dan bekerjasama untuk keamanan sejagat.

Parti politik dan pertubuhan berasaskan Islam selalu dilebelkan dengan tidak layak memerintah dan tidak menunjukkan unsur perpaduan oleh kalangan pengamal sekular dan pemuja tuan penjajah yang berbangga dengan warisan ilmu kolonial dan budaya penjajahan mereka. Sebaliknya bila beberapa kali UMNO berpecah belah dan telah pun diharamkan, masih lagi dihujjahkan bahawa ianya TETAP "relevan" melaksanakan dan mengetuai kerajaan. Dengan sifat dan watak hodoh tamadun yang di bina akhir-akhir ini, sehingga tidak tahu mana satukah undang-undang yang sah dan batal, langgar undang-undang atau ikut undang-undang pun turut keliru, pertahankan amalan rasuah sehingga banyaklah bangunan-bangunan runtuh dan bakal runtuh kerana bahan-bahan binaan "sub-standard", pengurusan kewangan agensi-agensi kerajaan disorokkan daripada rakyat, pencabulan hak-hak asasi manusia dengan ISA, memperalatkan badan-badan berkecuali seperti mahkamah, Dewan Rakyat, DUN, hatta kepada Institusi Raja-Raja Melayu berperlembagaan pun tidak selamat dari diperkakaskan. MASIHKAH MAHU MEMPERTAHANKAN TINDAKAN-TINDAKAN TERSEBUT?.

Bila melihat arus sokongan rakyat mula memahami perjuangan ANTARA-KAUM, bukan kebangsaan sempit, tetapi Islam menganjurkan perkauman yang luas dinamakan dengan UMMAH, hati pemerintah mula kecil dan kecut. Tergesa-gesa menggagaskan 1 Malaysia yang sepatutnya diselesaikan 30 tahun yang lalu dengan DEB yang diberi peluang oleh "rakyat baik" Malaysia sebanyak 9 PUSINGAN. Namun wal hasil tidak mencapai sasaran sebenarnya - bukan gagal!. Maka mangkuk yang sama perlu disokong untuk membawa perubahan ke mercu kejayaan Malaysia pada 2020 akan datang.

Melihat Seruan Pakatan Rakyat mendapat tempat di hati rakyat jelata, siri ketewasan pilihan raya besar dan kecil semakin berulang, malah keyakinan UMNO BN telah putus, bahawa dengan pilihanraya Malaysia tak boleh capai Demokrasi, maka Demokrasi itu cuba dialihkan bentuknya kepada institusi beraja dan mahkamah yang lebih ideal dan berkesan digunakan berdasarkan trend muta'khir ini. Pentas lakonan dibuka luas bagi menyuarakan keikhlasan "KERAJAAN PERPADUAN" yang hujung pangkalnya pun tidak diketahui...Gegak gempitalah media arus perdana mencanangnya agar dapat menjatuhkan imej Pakatan Rakyat dan PAS secara khususnya jika mereka tidak mahu menerima PERPADUAN SUCI UNTUK MASA DEPAN negara Malaysia tercinta, MEREKALAH PERLU DITOLAK DAN DIPERSALAHKAN.

Tahniah kepada Pakatan Rakyat kerana bijak mengatur strategi dan tidak termasuk ke dalam perangkap UMNO BN yang kehilangan arah untuk menjatuhkan lawan poltiknya. Biarlah UMNO BN memperbetulkan dulu arah dan hala tuju politik mereka untuk memulihkan negara ini. Sedangkan Pakatan Rakyat WAJIB bersedia untuk menyahut KEPERCAYAAN RAKYAT UNTUK MEMERINTAH NEGARA INI DENGAN LEBIH CEKAP, SAKSAMA, ADIL, BERSIH, TELUS DAN PERPAKSIKAN KEAGAMAAN SERTA NILAI KETIMURAN DAN KEMANUSIAAN YANG POSITIF.

Majulah negaraku, dan bertindak wajarlah untuk masa depan Malaysia tercinta agar MALAYSIA kembali dihurmati di peringkat antarabangsa.

Dungun
MALAYSIA

No comments: